
Časy najväčšej slávy má dávno za sebou. Zostali po nej už len spomienky a zopár fragmentov, ktoré stoja za pozretie.
Kedysi spájala Damask v Sýrii s Medinou v Saudskej Arábii. Jej konštrukcia trvala 8 rokov na začiatku 20. storočia, nikdy nebola úplne dokončená a po prvej svetovej vojne sa začal jej rozklad. Pôvodný cieľ bol spojiť Mekku a Istanbul, čo by skrátilo cestu pútnikom.
Foto: Devilp/flickr.com
Železnica bola neustále atakovaná už od svojho otvorenia. Ročne sa po nej prepravili tisícky ľudí (najmä pútnikov), v roku 1914 ich bolo viac ako 300 000.
Začiatok konca nastal pre železničku v roku 1916, keď po nej začala turecká armáda prevážať zbrane a vojakov.
Pravdou je, že niektoré jej časti sú ešte stále funkčné a používané.
Najstaršia lokomotíva, ktorá bola vyrobená v Nemecku ešte v roku 1898 je dokonca stále v prevádzke.
Na mapke si môžete pozrieť to, ako dlhá celá železnica bola a kde všade ste mohli nájsť jej zastávky:
Súvisiace články:


Čítaj slovenské správy pohodlne aj v mobile. Stiahni si aplikáciu Slovak news reader